WebOké review 2024: Beste hosting in Nederland? Mijn ervaringen!

Samenvatting: Ben je opzoek naar een (nieuwe) betrouwbare hosting provider voor je website of webshop? Dan is het zeker de moeite waard om naar de hosting van WebOké te kijken. WebOké is namelijk een Nederlandse hosting provider die al sinds 2004 actief is in de webhosting branche. Dat WebOké het al zo lang volhoudt als hosting provider komt doordat ze snelle SSD hosting leveren dankzij de krachtige en betrouwbare LiteSpeed servers. Daarnaast is een groot voordeel van WebOké dat ze volledig onafhankelijk zijn en niet onder een groter label als Your.online en Team.blue vallen. Hierdoor zijn de prijzen lager en merk je dat de klantenservice een stuk persoonlijker is. Verder is het goed om te weten dat je bij elk hostingpakket van WebOké een gratis SSL certificaat ontvangt en dat er dagelijks automatisch backups van je volledige hostingpakket worden gemaakt. Bovendien kun je gratis gebruikmaken van de verhuisservice wanneer je overstapt naar hun webhosting.

Ben je al overtuigd? Via de gele knop hiernaast kun je tijdelijk tot wel 64% korting krijgen op een hostingpakket van WebOké. Dit betekent dat je bij WebOké al een hostingpakket kunt aanschaffen vanaf €0,90 per maand! Wil je toch nog meer weten over de hosting van WebOké? Dan kan ik je zeker aanraden om deze WebOké review te lezen, want hierin deel ik namelijk ook mijn persoonlijke WebOké ervaringen!

WebOké-logo

Van €3,45 voor €0,90

Gebruiksvriendelijkheid

4.8/5

Klantenservice

4.8/5

Snelheid

4.7/5

Prijs

4.9/5
Inhoudsopgave

Wat is WebOké precies?

Voordat ik je meeneem in deze WebOké review vind ik het eerst belangrijk om wat informatie te geven over het bedrijf WebOké zelf. Hierdoor krijg je namelijk al een beeld bij het bedrijf en dat is belangrijk voor het kiezen van een hosting provider. Daarnaast krijg je ook direct een inkijkje in de geschiedenis en toekomstplannen van WebOké.

Zoals ik in de introductie van deze WebOké review al vertelde is WebOké een Nederlandse hosting provider, die is gevestigd in Abcoude. Een groot voordeel van WebOké is dat ze al de nodige jaren ervaring hebben in de webhosting branche. WebOké is namelijk opgericht in 2004 en dat betekent dat ze al meer dan 20 jaar actief zijn in dit vakgebied.

Dat WebOké het zo lang volhoudt heeft een aantal redenen. Zo weten ze door hun ervaring precies wat je nodig hebt voor het opzetten van een goede website of webshop. Bij WebOké weet je dan ook zeker dat je goed zit op het gebied van snelheid, resources en betrouwbaarheid. Ook op het gebied van duurzaamheid zit je goed bij WebOké, want WebOké maakt voor 100% gebruik van groene energie!

Een ander groot voordeel van WebOké is dat ze volledig onafhankelijk zijn. Wat je namelijk vaak ziet bij hosting providers is dat ze na enkele jaren worden overgenomen door grote labels als Your.online en Team.blue. Na deze overnames zie je bijna altijd dat de prijzen van de hostingpakketten aanzienlijk worden verhoogd en dat de klantenservice flink achteruit gaat.

Bij WebOké kiezen ze er daarom voor om onafhankelijk te blijven, zodat ze hun klanten de beste prijzen en service kunnen bieden. Dit zie je goed terug in beoordelingen van hun klanten, want op TrustPilot wordt WebOké beoordeeld met gemiddeld 4,5 van de 5 sterren op basis van ruim 360 reviews!

WebOké-review

WebOké hosting review: Waarom zou je moeten kiezen voor WebOké?

Inmiddels ben je al aardig wat over het bedrijf WebOké te weten gekomen. Zo weet je wat WebOké voor bedrijf is, waar ze zijn gevestigd, wat hun ervaring en reputatie binnen de webhosting branche is en wat de doelen van WebOké voor in de toekomst zijn. Ook weet je dat WebOké volledig onafhankelijk is en dat ze voor 100% gebruik maken van duurzame hosting. Dit is allemaal handige en belangrijke informatie, maar hoe zit het nu eigenlijk in de praktijk?

In dit onderdeel van deze WebOké review ga ik daarom dieper in op de functionaliteiten en specificaties van de webhosting van WebOké. Alle punten zal ik uitgebreid toelichten en vergelijken met andere webhosting providers in Nederland. Zo kun je na het lezen van deze WebOké review zelf beslissen of WebOké de beste webhosting provider is voor jou!

Nederlandse hosting provider

Heb je zelf al wat onderzoek gedaan naar een geschikte hosting provider voor je (nieuwe) website of webshop? Dan zal je vast zijn opgevallen dat de keuze uit hosting providers echt gigantisch is. Ondanks dat je binnen Nederland al de keuze hebt uit tientallen hosting providers zijn er ook nog een groot aantal internationale hosting providers.

Vaak kiezen mensen voor grote internationale hosting providers, omdat deze bedrijven aantrekkelijke aanbiedingen hebben. Echter hebben internationale hosting providers ook een aantal nadelen. Zo zijn er veel internationale hosting providers die niet beschikken over een datacenter in Nederland. Het gevolg hiervan is dat je website of webshop geladen moet worden vanaf een server, die vaak is gevestigd in Amerika. Het nadeel hiervan is dat je website aanzienlijk trager is. Daarnaast hebben internationale hosting providers een Engelstalige klantenservice en zijn ze vaak gevestigd in een andere tijdzone.

Een groot voordeel van WebOké is daarom dat het een volledig Nederlandse hosting provider is en dat hun servers zich bevinden in Nederland. Om precies te zijn bevinden de servers zich op twee locaties van NorthC Datacenters. Een van deze datacenters is gevestigd in Aalsmeer en dat komt de snelheid van je website ten goede. Naast dat de webhosting sneller is, is het ook gemakkelijker om contact op te nemen met de klantenservice. Je kunt namelijk gewoon in je eigen taal communiceren.

Volledig onafhankelijk

Eerder in deze WebOké review gaf ik het ook al aan, maar een groot voordeel van WebOké is dat ze volledig onafhankelijk zijn. In Nederland heb je namelijk erg veel hosting providers en een aantal van deze hosting providers vallen onder een groter label. In Nederland heb je bijvoorbeeld de labels Your.online en Team.blue.

  • Your.online = bekend van Yourhosting, Versio, Savvii en ShockMedia
  • Team.blue = bekend van Vimexx, TransIP, Hipex en iXL Hosting
 

De afgelopen jaren zijn er veel hosting bedrijven overgenomen en eigenlijk zie je daarna altijd hetzelfde gebeuren. De kosten van een hostingpakket gaan omhoog en de kwaliteit van de klantenservice omlaag. Waar je eerst nog persoonlijk contact kon hebben met een klantenservice medewerker, wordt je nu al snel behandeld als een nummer.

Veel mensen hebben dit gemerkt en gaan daarom op zoek naar een nieuwe hosting provider. Als dit ook bij jou speelt dan is het goed om te weten dat WebOké een volledig onafhankelijke hosting provider is. Je betaalt hier daarom altijd een eerlijke prijs en krijgt daar goede service voor terug.

Hostingpakketten voor ieder budget

Een ander groot voordeel van WebOké is dat je de keuze hebt uit een groot aantal verschillende soorten hosting. Zo kun je op dit moment kiezen voor normale webhosting, WordPress hosting of reseller hosting. Vervolgens heb je per soort hosting ook nog de keuze uit verschillende hostingpakketten.

Het voordeel hiervan is dat je altijd een pakket kan kiezen dat aan je wensen voldoet. Je zit er namelijk niet op te wachten om €10,00 per maand voor een hostingpakket te betalen als je aan een hostingpakket van €5,00 per maand meer dan voldoende zou hebben. Bij WebOké heb je dan ook de keuze uit verschillende pakketten waarvan de prijzen tussen de €0,90 en €6,60 per maand liggen.

Bij WebOké gaan ze zelfs nog verder dan bij vele andere hosting providers. Nadat je een hostingpakket hebt gekozen, kun je het pakket namelijk ook nog naar wens samenstellen. Zo kun je bijvoorbeeld meer opslagruimte aan je pakket toevoegen of het aantal domeinen dat je in je hostingpakket kunt beheren verhogen. Bij WebOké kun je je hostingpakket volledig naar wens samenstellen en dat zorgt ervoor dat je nooit teveel zal betalen!

WebOké-pakketten

Speciale hosting pakketten voor WordPress

Ben je van plan om een website of webshop te maken met WordPress? Dan is het goed om te weten dat WebOké beschikt over speciale WordPress hosting. Dit is erg fijn, want het voordeel van WordPress hosting is dat de hosting volledig is afgestemd op het gebruik van het WordPress CMS.

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat WordPress hosting tot wel 5 keer sneller is dan normale shared webhosting. Naast dat het sneller is heeft de WordPress hosting van WebOké ook nog andere voordelen. Zo wordt WordPress automatisch geïnstalleerd na aanschaf van een hostingpakket.

Nadat je een WordPress hostingpakket hebt gekocht bij WebOké kun je dus direct beginnen met het bouwen van je eigen WordPress website of webshop! Een makkelijkere manier is er niet!

Hoge snelheden met de nieuwste technieken

Eerder in deze WebOké review gaf ik het ook al even aan, maar dat WebOké hun servers heeft gevestigd in Nederland is een groot voordeel. Wanneer je je met jouw website of webshop wilt focussen op de Nederlandse of Belgische markt is het hebben van een serverlocatie in een van deze landen namelijk super belangrijk. Hoe dichter de server bij je bezoekers staat, hoe sneller je website zal laden.

Naast dat de locatie van de server veel invloed heeft op de snelheid van jouw website of webshop, speelt ook de server zelf een belangrijke rol. WebOké heeft hun servers goed op orde, want elk hostingpakket van WebOké komt op een LiteSpeed server te staan. Het voordeel hiervan is dat het aanzienlijk sneller is dan een Apache server. In de meest extreme gevallen kan een LiteSpeed server tot wel 84 keer sneller zijn.

Naast WebOké gebruik maakt van LiteSpeed servers maken ze ook gebruik van SSD opslagruimte. Dit is ook erg prettig, want SSD opslag is aanzienlijk sneller dan de oudere HDD opslagruimte. Als laatste krijg je ook nog bij elk hostingpakket toegang tot de LiteSpeed WPcache WordPress plugin. Dit is een plugin van LiteSpeed die speciaal is ontwikkeld voor WordPress om je website of webshop nog sneller te maken!

Op onderstaande afbeelding zie je de resultaten van een snelheidstest van mijn website die gehost staat bij WebOké. Op deze website maak ik gebruik van het Astra thema in combinatie met Akismet en LiteSpeed Cache plugin.

WebOké-snelheid

Altijd onbeperkt e-mailboxen inbegrepen

Wanneer je een website of webshop gaat maken of al gebouwd hebt, kun je niet zonder zakelijk e-mailadres. Het komt namelijk niet professioneel over om op je website gebruik te maken van een gratis Outlook of Gmail e-mailadres. Je wilt daarom altijd gebruik maken van een professioneel e-mailadres, zodat je bijvoorbeeld een info@jouwdomeinnaam.nl e-mailadres kunt aanmaken.

Dit klinkt allemaal hartstikke leuk, maar om een zakelijk e-mailadres aan te kunnen maken heb je e-mail hosting nodig. Nu zit dit bij vrijwel elke hosting provider standaard in een pakket, maar je wordt vervolgens vaak wel beperkt. Bij veel hosting providers is het namelijk zo dat je maar een beperkt aantal e-mailadressen kunt aanmaken vanuit een hostingpakket.

Kies je voor een hostingpakket van WebOké? Dan zal je dit probleem niet ervaren. Bij elk hostingpakket van WebOké heb je namelijk de vrijheid om een onbeperkt aantal e-mailadressen aan te maken. Je bent dus vrij om alleen een info@ e-mailadres aan te maken, maar je kunt bijvoorbeeld ook voor alle afdelingen of medewerkers in je bedrijf een zakelijk e-mailadres aanmaken.

Gebruiksvriendelijk zelf ontwikkeld dashboard

Voor veel mensen is webhosting al lastig genoeg dus waarom zou je het nog lastiger maken voor je klanten met een onoverzichtelijk en technisch beheerpaneel? Zelfs wanneer je wel technisch bent aangelegd zit je hier vaak niet op te wachten. Dit kost je namelijk allemaal extra moeite en tijd.

Bij WebOké begrijpen ze dit en daarom hebben ze ervoor gekozen om geen gebruik te maken van het DirectAdmin beheerpaneel. Hoewel dit systeem best aardig werkt, is het niet bepaald overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. WebOké heeft er dan ook voor gekozen om zelf een overzichtelijk en gebruiksvriendelijk dashboard te ontwikkelen.

Het voordeel van dit zelf ontwikkelde dashboard is dat je zonder technische kennis de meest geavanceerde zaken kunt aanpassen. Zo kun je bijvoorbeeld eenvoudig de DNS records van je domeinnaam beheren, e-mailadressen aanmaken, CMS systemen installeren of subdomeinen aanmaken. Ook het indienen van support tickets kan snel en eenvoudig vanuit het WebOké dashboard.

WebOké-dashboard

100% duurzame webhosting

Eerder in deze WebOké review benoemde ik het al even. Een groot voordeel van WebOké is namelijk dat ze 100% gebruikmaken van duurzame webhosting. Dit is niet alleen erg slim van WebOké, maar ook erg belangrijk! 6 tot 10% van het wereldwijde stroomverbruik is namelijk afkomstig van het internet. Het resultaat hiervan is dat het internet voor ongeveer 4% verantwoordelijk is voor de uitstoot van broeikasgassen.

Om de negatieve effecten van het internet te beperken heeft WebOké ervoor gekozen om gebruik te maken van duurzame energie voor hun webhosting. Voor een deel is dit afkomstig vanuit de datacenters die ze gebruiken. Beide datacenters maken namelijk uitsluitend gebruik van groene energie. Op het dak van het datacenter in Aalsmeer liggen zelfs 500 zonnepanelen waarmee ze stroom opwekken voor de servers.

Verder plant WebOké bomen voor alle uitgaande transacties die ze doen. Dit geldt niet alleen voor de transacties naar externe partijen, maar ook voor de uitbetalingen naar hun personeel. Maandelijks worden er door de bijdragen van WebOké dan ook tientallen bomen geplant.

Als laatste wordt de restwarmte van het datacenter in Aalsmeer gerecycled door bedrijven in de omgeving. Zo wordt de warmte die vrijkomt in het datacenter gebruikt voor het verwarmen van onder andere een lokaal zwembad en kinderdagverblijf. Wanneer je kiest voor de hosting van WebOké maak je dus niet alleen een goede, maar ook een bewuste keuze!

WebOké beschikt over een eigen sitebuilder

Wil je zelf een eigen website of webshop maken, maar wil je dit niet doen met een CMS als WordPress of Joomla? Dan is het goed om te weten dat WebOké ook beschikt over een eigen sitebuilder.

Deze sitebuilder is niet standaard inbegrepen bij de hostingpakketten, maar kun je wel toevoegen bij het samenstellen van je hostingpakket. Bij het configureren van je hostingpakket kun je zelf bepalen hoeveel sitebuilders je wilt gebruiken. Voor elke website die je wilt bouwen via de site builder heb je namelijk een nieuwe sitebuilder nodig.

De sitebuilder maakt het vervolgens mogelijk om zonder enige technische kennis je eigen website of webshop te maken. Zo kun je bijvoorbeeld gebruik maken van de kant-en-klare website templates die je met één druk op de knop kunt importeren. Na het importeren van een template kun je het template door middel van een drag & drop systeem volledig naar eigen wens inrichten en opbouwen. De sitebuilder werkt super gemakkelijk, maar persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar WordPress.

WebOké-sitebuilder

Goede beveiliging van server en website

Eerder in deze WebOké review hebben we het al gehad over de snelheid, betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van WebOké. Hoewel dit erg belangrijke informatie was, mag ook het stukje beveiliging niet ontbreken. Je wilt namelijk te allen tijde voorkomen dat je (WordPress) website of webshop wordt gehackt.

Gelukkig neemt WebOké de beveiliging van de server, het hostingpakket en jouw website of webshop uiterst serieus. Zo krijg je standaard bij ieder hostingpakket een gratis SSL certificaat. Daarnaast worden ook de servers 24/7 gemonitord op mogelijke gevaren zoals virussen of hacks.

Als laatste is het ook goed om te weten dat WebOké elke nacht automatisch een backup van je volledige hostingpakket maakt. Deze backups worden opgeslagen op een ander datacenter dan waar je website staat, zodat jouw data altijd bereikbaar en goed beveiligd is. De automatische backups van WebOké worden voor 31 dagen bewaard. Zodra de 31 dagen zijn verlopen wordt de oudste backup verwijderd, zodat de nieuwste backup opgeslagen kan worden. Zo ben je altijd verzekerd van een recente backup voor het geval er een probleem zou zijn op je website of webshop.

Gratis verhuisservice inbegrepen

Heb je op dit moment al een website of webshop die gehost staat bij een andere hosting provider? Dan lees je deze WebOké review waarschijnlijk, omdat je niet meer tevreden bent over je huidige hosting provider. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat de hosting niet snel genoeg is, doordat ze de prijzen hebben verhoogd of doordat de klantenservice slecht tot niet bereikbaar is.

Als je deze problemen op dit moment ervaart, is het verstandig om een nieuwe hosting provider te zoeken. Er zijn namelijk voldoende hosting providers die wel snel zijn, eerlijke prijzen rekenen en beschikken over een goede klantenservice.

WebOké is hier, zoals je in deze review hebt gelezen, een goed voorbeeld van. Om deze redenen beschikt WebOké ook over een gratis verhuisservice. Wat dit inhoudt is dat WebOké jouw huidige website of webshop inclusief e-mailadressen en databases kan overzetten van je huidige hosting provider naar WebOké. Dit is wel zo prettig, want hierdoor heb je er zelf geen omkijken naar en kan er ook een stuk minder fout gaan!

Om gebruik te kunnen maken van de gratis verhuisservice moet je wel minimaal het “Webhost Two” pakket kiezen. De kosten voor dit pakket bedragen €0,90 per maand!

WebOké-verhuisservice

WebOké hosting review: Heeft WebOké ook nadelen?

Inmiddels hebben we alle eigenschappen en voordelen van WebOké besproken, maar er zijn natuurlijk ook nog nadelen. Net als alle andere hosting providers heeft ook WebOké zo zijn nadelen. Doordat iedereen namelijk andere wensen en behoeften heeft is het voor een bedrijf onmogelijk om het voor iedereen goed te doen.

Nu moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik de nadelen van WebOké minimaal vindt. Toch wil ik de nadelen wel besproken hebben, want wat ik een klein nadeel vind kan voor jou een groot nadeel zijn of andersom. In dit onderdeel van deze WebOké review wil ik de nadelen van WebOké daarom even toelichten, zodat je zelf kunt beslissen hoe groot deze nadelen voor jou zijn. Op basis hiervan kun je vervolgens beslissen of WebOké de beste hosting provider is voor jou!

Geen telefonische klantenservice

Het eerste punt dat voor sommige mensen een nadeel kan zijn, is dat WebOké niet beschikt over een telefonische klantenservice. Hierdoor kun je bij vragen of problemen niet direct naar WebOké bellen voor hulp of een oplossing.

Nu vind ik dit zelf geen super groot probleem, omdat ik over best wat technische kennis beschik en een groot deel van de problemen zelf op kan lossen. Ik kan mij echter wel voorstellen dat je een telefonische klantenservice prettig vindt wanneer je zelf niet super technisch bent aangelegd. Voor velen zal het uitleggen van een probleem telefonisch namelijk makkelijker gaan dan via mail.

Het is overigens wel goed om te weten dat er binnen Nederland maar weinig hosting providers zijn die beschikken over een telefonische klantenservice. Zoek je een hosting provider die wel echt over een telefonische klantenservice moet beschikken? Dan raad ik je aan om naar de hosting van Cloud86 te kijken. Je kunt mijn Cloud86 review hier lezen!

Geen geavanceerde webhosting

Hoewel je bij WebOké de mogelijkheid hebt om je hostingpakket helemaal naar wens samen te stellen, blijft het wel shared webhosting. Je website of webshop zal hierdoor altijd op een gedeelde server blijven staan en je kunt dit niet upgraden naar een VPS hosting, cloud hosting of dedicated hosting pakket.

Nu is dit totaal geen probleem wanneer je een kleine website of webshop hebt, want WebOké verdeeld hun klanten over containers binnen CloudLinux. Deze containers krijgen allemaal een vastgestelde hoeveelheid rekenkracht(CPU, cores, RAM etc) waardoor de websites geen negatieve effecten op elkaar zullen hebben.

Echter blijft het wel zo dat shared hosting minder geschikt is voor grotere websites en webshops. Wanneer je website of webshop een belangrijke inkomstenbron voor je bedrijf is, wil je deze namelijk het liefst op een dedicated server hebben staan, zodat jouw website alle rekenkracht kan gebruiken wanneer dat nodig is.

De hosting van WebOké is om deze reden dan ook vooral geschikt voor de kleinere en gemiddelde websites en webshops die geen enorme aantallen bezoekers krijgen.

WebOké ervaringen: Wat zijn mijn ervaringen met WebOké?

Inmiddels hebben we het in deze WebOké review al uitgebreid gehad over de voor- en nadelen van WebOké. Dit was allemaal erg belangrijke informatie, maar ik snap dat je ook benieuwd bent naar mijn persoonlijke ervaringen met WebOké. In dit onderdeel van deze WebOké review zal ik daarom mijn WebOké ervaringen met je delen!

Zoals ik eerder in deze WebOké review al aangaf vind ik het belangrijk dat een hosting provider snel en beschikt over betrouwbare servers. Daarnaast moet er een klantenservice zijn waar je met vragen of problemen terecht kunt.

In het geval van WebOké kan ik zeggen dat ze dit allemaal prima op orde hebben. Het aanschaffen van een hostingpakket gaat namelijk gemakkelijk. Wel ben ik van mening dat dit wat overweldigend kan overkomen, omdat je in het bestelproces de mogelijkheid hebt om het pakket volledig naar eigen wens aan te passen.

Is het gelukt om een hostingpakket aan te schaffen? Dan krijg je automatisch toegang tot je account en kun je direct aan de slag. Door het overzichtelijke beheerpaneel kun je gemakkelijk een CMS als WordPress installeren, subdomeinen aanmaken of e-mailadressen toevoegen. Kijkende naar de prijs/kwaliteit verhouding maak je met de hosting van WebOké een erg goede keuze!

WebOké ervaringen: Wat vinden andere klanten van WebOké?

Naast mijn persoonlijke WebOké ervaringen heeft WebOké natuurlijk nog een groot aantal andere klanten. Ook deze klanten hebben allemaal hun eigen ervaringen met WebOké. Aangezien dit belangrijke inzichten kan geven wil ik in dit onderdeel van deze WebOké review kijken naar de ervaringen van de andere klanten. Zo kun je namelijk direct zien hoe WebOké over het algemeen wordt beoordeeld.

Veel hosting providers tonen op hun website zelf al een hoop reviews. Deze reviews neem ik vaak alleen met een korreltje zout. De slechte reviews zal een bedrijf namelijk niet vertonen op hun website. Nu is dit bij WebOké anders, want ze laden de reviews van hun Trustpilot pagina in. Dit is een onafhankelijk platform waar iedereen zijn of haar ervaringen met een bedrijf kan achterlaten. De reviews die WebOké op de website toont geven je dus al een goed beeld.

Ondanks dat je al een hoop reviews en ervaringen op de website van WebOké kunt vinden, heb ik ook nog even op Trustpilot gekeken. Nu kan ik je geruststellen, want mijn persoonlijke ervaringen worden bevestigd door de andere klanten van WebOké. Op Trustpilot word WebOké namelijk beoordeeld met gemiddeld 4,5 van de 5 sterren op basis van meer dan 360 reviews.

WebOké-ervaringen

WebOké review: Hoe is de klantenservice?

Een belangrijk onderdeel in deze WebOké review, die we nog niet uitgebreid hebben besproken, is de klantenservice. Eerder in deze WebOké review gaf ik wel aan dat WebOké niet beschikt over een telefonische klantenservice, maar hoe kun je de klantenservice dan wel benaderen? En wat zijn mijn ervaringen met de klantenservice van WebOké?

Heb je gekozen voor een webhostingpakket van WebOké? Dan zijn er een aantal manieren om antwoorden te vinden op je vragen of problemen. Als eerst kun je zoeken in de kennisbank van WebOké. Hier worden de meest voorkomende vragen en problemen namelijk besproken, zodat je deze eenvoudig zelf kunt oplossen.

Staat het antwoord op je vraag of probleem niet in de kennisbank? Dan kun je vanuit je account een support ticket indienen. In dit ticket kun je aangeven over welk product je vraag of probleem gaat(als je meerdere producten hebt) en hoeveel prioriteit het ticket heeft. Daarnaast moet je nog een beschrijving meegeven en als het nodig is kun je ook nog bijlagen toevoegen aan je ticket. Dit is erg prettig, zodat je met screenshots direct kunt laten zien wat het probleem is dat je ervaart.

Een groot voordeel van het ticketsysteem van WebOké is dat het volledig geïntegreerd is met WhatsApp. Als klant van WebOké kun je hierdoor contact opnemen met de klantenservice via WhatsApp. Heb je een ticket ingediend via WhatsApp? Dan kun je deze ook terug vinden via het dashboard van WebOké waardoor je al je contactmomenten op één plek inzichtelijk houdt.

Heb je een support ticket ingediend? Dan is het afhankelijk van het hostingpakket dat je hebt gekozen, hoe snel je antwoord krijgt op je ticket. Vanaf het “Power Webhost Two” pakket krijg je namelijk premium ondersteuning en dat betekent dat je tickets sneller worden opgepakt.

Wat betreft de reactietijd moet je bij WebOké iets langer wachten dan bij grote internationale hosting providers, want WebOké beschikt niet over een live chat. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de reactietijden mij meevielen, want ik diende op zaterdagmiddag om 14:25 een ticket in en om 14:59 had ik al een uitgebreid antwoord op mijn vraag(zie onderstaande afbeelding). Naar mijn mening zijn de reactietijden van WebOké dan ook dik in orde.

Klantenservice-WebOke

WebOké review: Wat kost het?

Inmiddels zijn we bijna aangekomen aan het einde van deze WebOké review. Toch is er nog een belangrijk onderdeel dat ik wil bespreken. We hebben het nog niet echt over de prijzen van WebOké gehad. In dit onderdeel van deze WebOké review wil ik het daarom nog even hebben over de hosting kosten bij WebOké.

Zoals ik eerder in deze WebOké review aangaf heb je bij WebOké de keuze uit verschillende soorten webhosting. Zo kun je op dit moment kiezen uit shared-, WordPress- of reseller hosting. Per type webhosting heb je vervolgens de keuze uit verschillende pakketten waarvan de prijzen verschillen.

Dit zijn de pakketten waaruit je kunt kiezen met de bijbehorende prijzen:

  1. Webhost One: dit is het goedkoopste pakket van WebOké. De kosten van dit hostingpakket bedragen €1,95 per maand en worden niet hoger na de eerste 12 maanden.
  2. Webhost Two: dit is het populairste pakket van WebOké. De kosten van dit pakket bedragen €0,90 per maand voor de eerste 12 maanden. Na de eerste 12 maanden bedragen de kosten van dit pakket €3,45 per maand.
  3. Power Webhost Three: dit is het derde pakket van WebOké. De kosten van dit pakket bedragen €2,49 per maand voor de eerste 12 maanden. Na de eerste 12 maanden bedragen de kosten van dit pakket €6,49 per maand.
  4. Power Webhost Four: dit is het meest uitgebreide en duurste pakket van WebOké. De kosten van dit pakket bedragen voor de eerste 12 maanden €6,60 per maand. Na de eerste 12 maanden bedragen de kosten van dit pakket €12,95 per maand.

Bovenstaande prijzen zijn de basisprijzen van de hostingpakketten die WebOké aanbiedt. Zoals ik eerder in deze WebOké review aangaf is het nog mogelijk om je pakket naar wens samen te stellen met extra opslagruimte, site builders of domeinen. Hierdoor kunnen de kosten voor een hostingpakket nog aardig oplopen afhankelijk van de configuratie die je kiest.

WebOké-pakketten

Conclusie: Is WebOké de beste hosting provider voor jou?

Nu we zijn aangekomen aan het einde van deze WebOké review is het tijd voor een conclusie, want is WebOké nu de beste hosting provider voor jouw (nieuwe) website of webshop?

Persoonlijk kan ik de hosting van WebOké zeker aanraden. WebOké is namelijk nog maar een van de weinige Nederlandse hosting providers die, met meer dan 20 jaar ervaring, volledig onafhankelijk is en het belang van een persoonlijke dienstverlening begrijpt.

Verder behoort WebOké tot de snelste webhosting providers in Nederland en maken ze het ontwikkelen van een eigen website of webshop zo eenvoudig mogelijk voor hun klanten. Zelfs als totale beginner kun je dus gemakkelijk uit de voeten met de hosting van WebOké.

Samenvattend is WebOké een erg interessante hosting provider wanneer je zoekt naar een snelle, betrouwbare en persoonlijke hosting provider. Zeker in combinatie met de 74% korting die je op dit moment, op een hostingpakket, kunt krijgen!

WebOké review - Veelgestelde vragen

Hoe kun je controleren op storingen bij WebOké?

WebOké heeft een speciale pagina op de website waar je alle server- en netwerk problemen kunt bekijken. Bekijk de actuele storingen bij WebOké.

Heb je garantie bij WebOké?

Ja, wanneer je kiest voor een webhostingpakket van WebOké heb je altijd recht op een 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie. Als je hier gebruik van wilt maken kun je contact opnemen met de klantenservice.

Kun je bij WebOké ook losse domeinnamen kopen?

Ja, het is mogelijk om bij WebOké losse domeinnamen te registreren. Je kunt deze domeinnamen vervolgens parkeren of via DNS koppelen aan een andere hosting provider.

Tim-Gerrits

Tim Gerrits

Mijn naam is Tim Gerrits en ik heb een passie voor het bouwen van websites en webshops. Via deze blog help ik jou met het bouwen van jouw eigen website, webshop of online cursus. Daarnaast review ik ook WordPress thema’s, page builders en hostingpartijen zodat jij direct met de juiste tools van start kunt gaan!

WebOké alternatieven

Ook interessant

WebOké-logo
4.8/5