Divi vs Astra Pro: Wat is de beste keuze voor jou? – [OKT-2020]

Divi en Astra zijn beide erg populaire tools om jouw wordpress website of webshop te bouwen, maar welke is nou het beste? Deze vraag heb ik regelmatig in mijn mailbox gekregen en daarom heb ik besloten hier een Divi vs Astra Pro vergelijking blog over te maken. In deze vergelijking ga ik zowel Divi als Astra uitgebreid behandelen en met elkaar vergelijken. Na het lezen van deze Divi vs Astra vergelijking heb jij een goed beeld van beide tools en weet jij welke tool jij het beste kunt gebruiken.

Divi-logo

Divi is een tool van Elegant Themes dat op dit moment een van de populairste wordpress page builders is. Dit is niet gek, want Divi is niet alleen een page builder, maar ook direct een thema. Op dit moment heeft Divi zelfs meer dan 550.000 tevreden gebruikers! Het is daarom erg goed om deze Divi vs Elementor vergelijking eens te maken.

Actuele Prijs: $89 – $249

astra-theme

Astra is op dit moment een van de snelste wordpress thema’s die je kunt krijgen. Het is daarom ook niet gek dat dit thema enorm populair is. Verder is het thema zoekmachine vriendelijk, super makkelijk in gebruik, volledig compatibel met verschillende page builders en hij wordt standaard geleverd met een groot aantal templates.

Actuele Prijs: $47 – $699

Divi Voordelen

Astra Voordelen

Divi Nadelen

Astra Nadelen

Divi vs Astra Pro: Wat zijn de overeenkomsten?

Divi en Astra zijn beide hele bekende en populaire tools voor het bouwen van een website of webshop. Wel hebben ze grote verschillen, want Astra is alleen een thema en Divi is een totaaloplossing. Zo beschikt Divi of een thema, een page builder en verschillende functionaliteit voor marketing en automatisering. Later in deze Divi vs Astra vergelijking ga ik hier dieper op in.

Divi en Astra mogen dan wel veel van elkaar verschillen, maar er zijn ook zeker wel overeenkomsten. Zo zijn beide tools erg snel en zijn ze perfect om goed gevonden te worden in Google. Daarnaast zijn beide tools ook automatisch responsive, makkelijk in gebruik, worden ze geleverd met demo websites & templates, beschikken beide thema’s over een klantenservice en zijn de andere gebruikers van beide thema’s erg te spreken over de tools.

Maar dit zijn dan ook wel een beetje alle overeenkomsten. Omdat Divi eigenlijk een page builder is en Astra een thema is speciaal voor gebouwd voor page builders kennen deze tools veel verschillen. Voor deze Divi vs Astra vergelijking heb ik daarom besloten om vooral op deze verschillen in te gaan. Op basis van deze verschillen kun jij namelijk goed een keuze maken om te beslissen welke tool jij het beste kunt gebruiken.

Divi vs Astra(Divi review)

Ik vind het zelf het handigste om deze Divi vs Astra vergelijking te beginnen met Divi. Dit betekent uiteraard niet dat dit ook direct de winnaar is, maar deze tool is veruit het uitgebreidst. Na het bespreken van Divi kunnen we daarom verder gaan met Astra en vergelijking hoe Astra scoort op deze punten in vergelijking met Divi.

Voordat ik begin met het bespreken van Divi is het handig om wat basis informatie van deze tool te hebben. Zoals ik net al zei is Divi niet alleen een thema. Het is namelijk een totaaloplossing en dat betekent dat deze tool bestaat uit een thema, een page builder, een popup builder, een module om split testen te doen en nog veel meer. Dit is dan een een van de redenen waardoor Divi op dit moment behoort tot de beste wordpress page builders. Met meer dan 1 miljoen erg tevreden gebruikers is dit eigenlijk ook niet echt heel gek.

Divi-wordpress

Snel & zoekmachine vriendelijk

Ik blijf me verbazen hoeveel mensen hier daadwerkelijk op letten, want ik zie het nog regelmatig fout gaan. Erg veel mensen kiezen namelijk voor een gratis of erg goedkoop wordpress thema. Dit is een van de grootste fouten die je kunt maken als jij een serieuze website of webshop wilt bouwen. Gaat wordpress thema’s zijn namelijk erg sloom, niet zoekmachine vriendelijk, zijn vaak maar beperkt te customizen, worden slecht onderhouden en beschikken niet over een klantenservice. Je maakt het jezelf met een gratis thema dus echt veel lastiger. Ook zul je met een gratis thema merken dat je veel langer nodig hebt om succes te behalen, als je dit überhaupt gaat behalen. 

Het is daarom erg belangrijk dat je bij het kiezen van een thema goed let op kwaliteit van de code, de laadtijden en hoe het thema is geoptimaliseerd voor Google. Deze gegevens bepalen namelijk voor het grootste deel hoe succesvol jouw website of webshop gaat worden. 

Divi is hier een goed voorbeeld van, want je kunt goed zijn dat zij erg veel tijd hebben gestopt in het ontwikkelen van een snel & zoekmachine vriendelijke thema. Het thema is namelijk gebouwd door ervaren/professionele programmeurs. Deze programmeurs weten precies wat ze doen en hoe zij de code op de beste manier met elkaar kunnen laten communiceren. Verder worden bepaalde documenten code ook met elkaar gecombineerd om ruimte te besparen wat zorgt voor een betere laadtijd en hogere rankings in Google

Een ander groot voordeel van Divi is dat het niet alleen een thema is, maar zoals ik eerder in deze Divi vs Astra vergelijking al zei een totaaloplossing. Doordat Divi een totaaloplossing is heb je weinig of zelfs helemaal geen externe plugins en uitbreidingen nodig. Dit betekent dat er geen code van andere programmeurs aan het thema toegevoegd hoeft te worden en dat alles goed blijft communiceren. Doordat je aan alle tools van Divi meer dan genoeg hebt heb je geen andere plugins nodig en dat betekent ook weer schonere code, een snellere website en betere rankings in Google. Kortgezegd is Divi dus echt het ideale recept voor een succesvolle webshop of website.

Divi-woobuilder

Geen technische kennis nodig

Naast dat Divi supersnel en zoekmachine vriendelijk is heeft het ook nog een ander voordeel. Je hebt voor Divi namelijk geen technische kennis nodig. Een aantal jaar geleden was het bouwen van een website of webshop nog erg lastig. Je had namelijk kennis nodig van verschillende programmeertalen die vaak erg lastig waren. Als jij deze kennis niet had zat er maar een ding op en dat was uitbesteden, maar dan ging het ook echt wel om serieuze bedragen.

Met de komst van page builders is dit probleem inmiddels helemaal weggenomen. Page builders maken het namelijk mogelijk om zonder technische kennis een volledige website of webshop te bouwen. Hoe dit kan? Nou dat is vrij simpel. Page builders beschikken namelijk over een drag & drop systeem. Dit systeem werkt echt precies zoals hoe je het noemt. Je bouwt namelijk een website door elementen naar jouw website te slepen.

Ik zal je het drag & drop systeem even uitleggen. Het drag & drop systeem bestaat uit een menu gevuld met elementen. De elementen zijn vervolgens de onderdelen die jij kunt gebruiken voor het bouwen van jouw website. Denk hierbij bijvoorbeeld aan afbeeldingen, teksten, knoppen, formulieren, video’s of aftellers. Vervolgens kun jij deze elementen aan jouw website toevoegen door ze uit het menu te slepen en ze op de juiste plek te plaatsen. Na het plaatsen opent er een nieuw menu waar je dit element helemaal kunt customizen. Zo kun je hier de tekst aanpassen, lettertypes aanpassen, bewegingseffecten toevoegen en nog veel meer andere instellingen om dit element helemaal naar jouw wens te maken.

Naast het drag & drop systeem beschikt Divi ook over het live editing systeem. Dit systeem zorgt ervoor dat jij tijdens het editen van jouw website direct kunt zien wat je aan het doen bent en wat de resultaten van deze wijzigingen zijn. Je hoeft dus niet meer eerst de wijzigingen op te slaan en live te zetten om ze te kunnen bekijken. Dit betekent dat je met Divi veel veiliger werkt en mocht jij tevreden zijn met de aanpassingen dan kun je ze opslaan en doorvoeren. Vanaf dat moment zullen de wijzigingen zichtbaar zijn voor al jouw bezoekers. Een page builder is dus niet alleen veel makkelijker, maar ook sneller en veiliger.

divi-vs-elementor

Keuze uit meer dan 1000 demo websites & templates

Het bouwen van een website of webshop kan soms wel eens lastig zijn. Niet omdat het te technisch is, maar omdat er zoveel mogelijk is dat je eigenlijk niet weet wat je wilt. Hier heeft Divi een hele handige oplossing voor gevonden, want Divi wordt standaard geleverd met meer dan 110 demo websites en meer dan 880 templates.

Dit is een goed teken, want door deze templates te gebruiken gaat het bouwen nog eens veel sneller. Een bijkomend voordeel van Divi is dat deze tool multifunctioneel is wat betekent dat je er alle soorten websites mee kunt bouwen. Het maakt dus niet uit of je een blog, portfolio, WooCommerce, restaurant of een bedrijfswebsite wat voor website dan ook wilt maken. Divi beschikt over templates voor alle soorten websites. Er zit dus altijd wel een geschikte template voor jouw website of webshop tussen.

De demo websites en templates die bij Divi meegeleverd worden zijn met één druk op de knop te importeren. Na het importeren is deze template actief op jouw website en kun jij ermee doen wat je zelf wilt. Je kunt onderdelen verwijderen of juist toevoegen en de volledige template aanpassen naar jouw stijl. Vergeet hier niet bij dat dit allemaal gaat via de page builder en dat je hier dus geen technische kennis voor nodig hebt. 

Goed om hierbij te vermelden is dat de templates voldoen aan de strikte eisen van Divi. Zo zullen alle templates goed in elkaar zitten en snel & zoekmachine vriendelijk zijn.

divi-templates

Divi beschikt over een popup builder

Het bouwen van een website is leuk en simpel met een page builder, maar hier wordt jouw website niet succesvol van. Zoals ik eerder in deze Divi vs Astra vergelijking al zei ligt dit voor een groot deel aan de snelheid en zoekmachine vriendelijkheid. Deze cijfers zullen bepalen hoe goed jij scoort in Google en hoeveel bezoekers er op jouw website of webshop komen, maar wat moet je doen zodra deze bezoekers op jouw website zijn belandt?

Zodra de bezoeker op jouw website of webshop komt wil jij hem een actie laten uitvoeren. Dit kan het kopen van een product zijn, maar ook het inschrijven voor een nieuwsbrief of het contact opnemen. Toch is dit een vrij lastige stap, want uit verschillende onderzoeken blijkt dat meer dan 70% van jouw bezoekers bij hun eerste bezoek niet bereidt is om een van deze acties uit te voeren. Dit is ook vrij logisch, want vaak kennen ze jouw bedrijf nog niet en zijn ze nog niet bewust op zoek naar een product, maar willen ze informatie. Het probleem hiervan is dat veel bezoekers na hun eerste bezoek niet meer terug komen en daar moet je dus wat aan doen.

Hier komt een popup builder goed van pas, want deze functionaliteit kan ervoor zorgen dat jij in contact kunt komen en blijven met jouw bezoekers. Je zult dit zelf ook al wel een gezien hebben op andere websites of webshops. Opeens springt er een popup in jouw scherm waar jij jouw e-mailadres kunt achterlaten in ruil voor korting, een e-boek of pdf. Zodra de bezoeker zij e-mailadres heeft achtergelaten kan het bedrijf altijd contact met hem opnemen. Als jij dit vervolgens op een goede manier doet kun jij een band opbouwen met de bezoeker waardoor hij later alsnog een aankoop wil gaan doen via jouw website of webshop.

Het klinkt misschien allemaal heel technisch, maar met de templates en de page builder van Divi is dat het zeker niet. Je kunt voor het bouwen van een popup namelijk gebruik maken van een flink aantal popup templates waar Divi standaard mee wordt geleverd. Deze zijn vervolgens helemaal naar jouw smaak te maken mocht hij dit nog niet zien. 

Nu de popup af hoef jij hem alleen nog in te stellen. Zo kun je hier instellen op welke pagina’s de popup vertoond moet worden en bij welke actie. De popup kan bijvoorbeeld vertoond worden wanneer de bezoeker op 50% van de pagina is, aan het eind van de pagina is, op een knop heeft gedrukt, vanaf een specifieke pagina komt, wanneer de bezoeker de pagina wilt verlaten of wanneer hij een bepaalde tijd niet actief is geweest. Door verschillende opties te testen kun jij ontdekken welke optie het beste voor jou werkt. Onthoud ook voor deze optie dat je hier geen technische kennis voor nodig hebt. Deze functionaliteiten werken namelijk allemaal via het drag & drop systeem van Divi.

Divi-popup-builder

Divi ondersteund split testen

Een erg unieke en waardevolle functionaliteit is splittesten. Ik heb inmiddels alle populaire page builders gebruikt, maar Divi is tot op heden de enige page builder die over de functionaliteit beschikt. Al moet ik hier wel bij vermelden dat ze bij Brizy bezig zijn met de ontwikkeling van deze functionaliteit.

Split testen is ideaal om de conversie van jouw website of webshop eens een flinke boost te geven. Bij split testen ga je één voor één aanpassingen doorvoeren om te kijken of deze effect hebben op het aantal clicks en/of verkopen. Vaak wordt dit gedaan op pagina’s waar de bezoeker daadwerkelijk een actie moet uitvoeren. Door te split testen kun je onderzoeken welke titel, call to action, kleur knop of positie van de knop het hoogste conversiepercentage oplevert.

Door de ingebouwde module van Divi werkt dit erg makkelijk. Je maakt namelijk een kopie van een pagina. Op deze kopie maak je een wijzigingen. Zoals ik net zei bijvoorbeeld de kleur van de knop. Let hierbij op dat je echt maar één wijziging doet. Als jij meerdere wijzigingen doet kun je namelijk niet controleren welke wijziging dit resultaat opleverde. 

Zodra jij deze wijziging hebt doorgebracht wordt elke pagina’s aan 50% van de bezoekers vertoond. Via de split test tool van Divi kun jij vervolgens bijhouden hoeveel bezoekers er op elke pagina zijn geweest en welke pagina het hoogste conversiepercentage heeft behaald. Nu kun je dit proces herhalen om een zo’n hoog mogelijk conversiepercentage te behalen en meer omzet uit jouw website of webshop te halen.

Divi werkt perfect samen met WooCommerce

Wil jij online producten gaan verkopen? Dan zal een website in dit geval niet voldoende zijn. Om online producten te verkopen heb je namelijk een webshop nodig die beschikt over koppelingen met WooCommerce. WooCommerce is het beste webshop systeem dat er te krijgen is voor jouw wordpress webshop. En om het helemaal mooi te maken is WooCommerce is ook volledig gratis!

Jij moet deze plugin gebruiken om onder andere producten toe te voegen, prijzen te bepalen, verzendkosten in te stellen, kortingscodes aan te maken, de voorraad te beheren, de nieuwe bestellingen te beheren en nog veel meer. Je kunt WooCommerce zien als het hart van jouw webshop.

De webshop zelf kun je bouwen met de page builder van Divi. Je kunt ervoor kiezen om dit helemaal zelf te doen, maar je kunt ook gebruik maken van de demo websites. Want Divi beschikt over een aantal erg goede demo’s voor webshops. De page builder van Divi beschikt over een groot aantal elementen voor webshops. Denk Hierbij aan de voeg toe aan winkelwagen knop, product beoordeling sterren, de prijs, upsells, product titel en nog veel meer. Een mooi voordeel hiervan is dat je maar éénmalig een productpagina te hoeft te maken. Deze productpagina bevat namelijk alleen maar variabelen. Vervolgens kun jij instellen dat elk product dat jij toevoegt automatisch gebruik maakt van deze template. Hierdoor hoef je geen tijd en moeite te stoppen in het bouwen van een productpagina voor elk product opnieuw. Daarnaast hoef je ook een wijziging maar op één plek door te voeren en niet op elke pagina apart. 

Divi beschikt verder over een aantal erg handige functionaliteiten voor webshops. Zo kun je product toevoegen aan categorieën waardoor de bezoekers veel makkelijker door jouw webshop kunnen navigeren. Je kunt ook filters toevoegen waardoor bezoekers makkelijk en snel het beste product voor hun kunnen vinden. Is er een speciale aanbieding of is het product speciaal? Dan kun je ook labels toevoegen waardoor dit product er direct uitspringt ten opzichte van de andere producten. Met Divi kun je echt de meest uitgebreide webshops bouwen zonder dat hier technische kennis aan te pas komt.

Divi-woobuilder

Wat vinden andere gebruikers van Divi

Inmiddels heb ik je alles verteld over Divi, maar ik kan me voorstellen dat jij niet alleen zit te wachten op mijn ervaringen en mening. Zelf vind ik het ook altijd erg fijn om ook de ervaringen van andere gebruikers te lezen. Door deze ervaringen krijg je namelijk een goed en eerlijk beeld van een bepaald product of dienst. Ik zal daarom hier niet alleen mijn mening delen, maar ook de meningen van andere Divi gebruikers.

 In dit geval maakt het bij Divi niet zoveel uit of het om mijn ervaringen gaat of die van de andere gebruikers. Iedereen is namelijk super tevreden met Divi. Kijk maar eens op de afbeelding hieronder. Dit zijn namelijk de meest recente ervaringen van de Divi gebruikers. Op basis van deze ervaringen is het dus ook niet gek dat deze tool meer dan 1.000.000 gebruikers heeft en gemiddeld meer dan 4.8 van de 5 sterren scoort! Ik kan je garanderen dat Divi echt een van de beste tools is die jij kunt gebruiken voor het bouwen van jouw website of webshop.

Divi-ervaringen

Divi vs Astra(Astra review)

Nu ik je inmiddels alles over Divi heb verteld is het tijd om verder te gaan met deze Divi vs Astra vergelijking. In dit geval betekent dat dat ik je nu alles ga vertellen over het Astra theme. Dus ik ga je laten zien wat dit thema bijzonder maakt, waarom jij dit thema zou moeten gebruiken en hoe Astra scoort in vergelijking met Divi. Ik kan je daarom zeker aanraden deze Divi vs Astra review volledig te lezen.

Voordat ik begin met deze “Astra Review” wil ik je eerst wat basis informatie over dit thema geven. Astra is namelijk een erg populair wordpress thema dat inmiddels meer dan 1.000.000 gebruikers heeft. De mensen die gebruik maken van dit thema zijn er ook nog eens erg enthousiast over, omdat dit thema gewoon zo goed is gebouwd. Je kunt er alle kanten mee op en je scoort toch wel in Google. Laten we dus maar snel beginnen met deze Divi vs Astra vergelijking.

Astra-wordpress-theme

Snel & zoekmachine vriendelijk

Het belangrijkste onderdeel van een thema is zoals ik in het begin van deze Divi vs Astra vergelijking al aangaf de snelheid. Hier heeft Astra daarom ook erg veel tijd in gestopt en met resultaat, want Astra behoort op dit moment tot de snelste en best geoptimaliseerde wordpress thema’s. Met de keuze van het Astra theme zit jij dus zeker goed.

Ik kan je hier een voorbeeld van geven, want de scores die Astra haalt zul je waarschijnlijk niet geloven. Mocht jij al wat ervaring hebben met wordpress thema’s dan zul jij ook gemerkt hebben dat de meeste thema’s toch aardig zwaar zijn. Zo zul je bij jouw zoektocht veel thema’s tegenkomen die meer dan 500 kb wegen. Sterker nog er zijn zelfs wordpress thema’s die groter dan 1 gb zijn! Dit hoeft niet altijd slecht te zijn, maar je laat toch wel veel potentie liggen. Je zult dit verschil namelijk erg goed gaan zien in de laadtijd en de rankings van jouw website of webshop in Google.

Hier heeft Astra met hun thema goed op ingespeeld. Dit thema neemt schoon namelijk maar minder dan 50 kb in beslag. Dat betekent dat het Astra theme standaard al zo’n 10x lichter is dan andere wordpress thema’s. Ook na het bouwen van jouw website zul je merken dat hij vele malen lichter is dan andere websites. Kijk bijvoorbeeld eens op de afbeelding hieronder. Dit zijn namelijk resultaten die Astra heeft behaald met hun thema. Wil jij jouw kans groter maken om jouw concurrenten in Google te verslaan? Kies dan voor een snel wordpress thema als Astra.

Snelheid-WordPress-thema-Astra

Geen technische kennis nodig

Net als Divi is Astra ook een wordpress thema waar je geen technische kennis voor nodig hebt. De combinatie van deze functionaliteit met de snelheid & zoekmachine vriendelijkheid maakt dit thema een van de beste wordpress thema’s die jij kunt gebruiken. 

Het Astra theme maakt gebruik van de standaard customizer van WordPress. Deze zul je waarschijnlijk wel herkennen, maar deze is vaak erg beperkt. Daarom heeft Astra veel tijd gestopt in het in orde maken van deze editor. Zo is hij nu helemaal ingesteld op alle functionaliteiten van Astra wat heb veel uitgebreider en makkelijker maakt dan de standaard customizer van WordPress. Deze hele customizer valt te gebruiken zonder ook maar één regel code te schrijven. Zelfs de echte beginner kan met dit thema daarom een uitgebreide website of webshop bouwen.

Nu komt het verschil tussen Divi en Astra. Astra beschikt namelijk niet over een eigen page builder, want dit thema is speciaal ontwikkeld voor page builders. Dit betekent dat het thema volledig compatibel is met de volgende page builders: Elementor, Beaver Builder en Brizy. Je kunt dus deze page builders gebruiken in combinatie met Astra zonder dat dit technische problemen zal veroorzaken. In sommige gevallen kan het daarom een betere keuze zijn om te kiezen voor deze combinatie dan alleen voor Divi.

astra-theme-review

Astra demo websites & templates

Standaard wordt Astra net als Divi al geleverd met een groot aantal demo websites. Nou eigenlijk Starter Templates. Tenminste zo noemt Astra ze zelf. 

Een mooi voordeel hiervan is dat je het bouwen van een website enorm kun versnellen. Sterker nog als jij een geschikte template hebt gevonden kan het importeren en het aanpassen van de informatie al genoeg zijn. Zo is het volgens Astra al mogelijk om jouw website binnen één uur in de lucht te hebben.

Zoals inmiddels de meeste thema’s al multifunctioneel zijn is Astra dit ook. Dit wil zeggen dat het thema niet speciaal ontwikkeld is voor een bepaalde niche, maar dat je er in principe alle kanten mee op kunt gaan. Je kunt dit thema dus gebruiken voor een blog, restaurant, online marketing agency, verhuisbedrijf, kapper, webshop, portfolio, tuinder, consultant, personal trainer en nog veel meer. Ik kan je garanderen dat je het Astra theme echt voor alle soorten websites of webshops kunt gebruiken. 

Wil jij het Astra Theme gaan gebruiken? Dan is het goed om van te voren te bepalen welke page builder jij wilt gaan gebruiken. Niet alle starter templates zijn namelijk compatibel met elke page builder. Het is daarom handig om dit van te voren te controleren en daarna pas een definitieve keuze te maken.

astra-pro-templates

Astra & WooCommerce

Niet alleen voor websites, maar ook voor webshops is Astra een enorm krachtig wordpress thema. Astra zit namelijk vol met handige functionaliteiten om het aantal sales een flinke boost te geven.

Ten eerste is ook voor webshops de laadtijd super belangrijk. Een bezoeker wil namelijk zo snel mogelijk iets bereiken en gaat hier niet op wachten. Uit verschillende onderzoeken is zelfs gebleken dat consumenten verwachten dat een website direct geladen is. Gebeurt dit niet? Dan zullen ze verder zoeken in Google. Het is daarom erg belangrijk dat je het op dit punt al goed aanpakt en kiest voor een goed geoptimaliseerde wordpress thema. 

Veel bedrijven laten erg veel kansen liggen liggen op de checkout pagina. Deze pagina is vaak veel te uitgebreid, niet overzichtelijk en vraagt veel te veel van de bezoeker in één keer. Ze hebben er bij Astra daarom veel tijd in gestopt om dit te veranderen en met succes, want met de technieken die zij hebben toegepast is het verhogen van het conversiepercentage helemaal niet moeilijk. Om een goed beeld te krijgen van de WooCommerce functionaliteiten van Astra kan ik je zeker aanraden om Deze pagina eens te bekijken.

Astra-Theme-WooCommerce

Astra Schema markup

Zodra jouw website af is en je gevonden gaat worden in Google zul je tegen het volgende problemen kunnen aanlopen. Veel potentiële klanten zien jouw website of webshop namelijk staan, maar ze klikken niet. In dit geval is het erg handig om de Meta titel, Slug en de Meta description eens te optimaliseren. Maar er zijn ook bepaalde technieken toe te passen die niet lastig zijn, maar hier wel direct een grote invloed op hebben.

Zo heb je bijvoorbeeld de Schema markups. Dit zijn korte stukjes code die jij kunt meegeven aan de zoekmachine om Google en de bezoeker te laten weten wat er op de pagina te vinden valt. Daarnaast kun je deze snippets ook gebruiken om de bezoeker vast wat informatie tegen en te overtuigen om op jouw website of webshop te klikken. 

Waarschijnlijk heb jij deze Schema markup ook al wel eens gezien, want ze zijn vrij makkelijk te herkennen. Het gaat namelijk om bijvoorbeeld de gele/gouden sterren die vertoond worden in Google bij een zoekresultaat. Door de vertoning van deze sterren kan de bezoeker zien hoe een bepaald product beoordeeld wordt. Daarnaast vallen deze sterren ook direct op en alleen dat kan al zorgen voor meer bezoekers. De Schema markup zijn niet alleen de sterren, maar kunnen ook de informatie zijn bij een recept, een video zoals Youtube in de zoekresultaten heeft of de prijs van een bepaald product. Er is echt heel veel mogelijk met de Schema markup module. En het mooiste hiervan is dat je hier geen technische kennis voor nodig hebt. Het is niet zo makkelijk als het bouwen zelf, maar je kunt dit als beginner zeker voor elkaar krijgen.

Wat vinden andere gebruikers van Astra

Astra wordt erg goed beoordeeld door hun gebruikers en dat is eigenlijk ook vrij logisch. Het thema is namelijk echt gigantisch snel, zoekmachine vriendelijk, beschikt over alles wat jij nodig hebt, is volledig compatibel met verschillende wordpress page builders en wordt standaard geleverd met een groot aantal starter templates. Op de afbeelding hieronder kun jij een aantal van de meest recente ervaringen lezen van Astra theme gebruikers.

astra-theme-review

Divi vs Astra: Met welke tool haal jij de beste resultaten?

Uiteindelijk gaat het bij een website of webshop altijd om het resultaat. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers en verkopen, maar om dit haalbaar te halen is het gebruik van een goed wordpress thema essentieel. 

In dit geval zijn beide thema’s hier echt super goed voor, maar er zijn wel verschillen. Astra is namelijk sneller en lichter, maar hierbij moet je zelf nog wel een page builder aanschaffen om er het maximale uit te kunnen halen. Wanneer jij deze combinatie hebt heb je alles goed in orde, maar dan heb je nog steeds niet alles wat Divi wel heeft. Denk bijvoorbeeld aan de split testing tool en de popup builder is ook afhankelijk van de page builder die je kiest. 

Als jij op zoek bent naar een thema waarmee je de beste resultaten kunt behalen zal ik je Divi aanraden. Deze tool is namelijk maar een fractie trager dan Astra en daar zul je in de praktijk weinig van merken. Daarentegen heeft Divi wel vele extra’s die je echt wel wilt gebruiken voor het bouwen, onderhouden en automatiseren van jouw website of webshop.

Divi vs Astra: Hoe is de klantenservice?

Een essentieel onderdeel van deze Divi vs Astra vergelijking is de klantenservice. Misschien vind jij dit minder belangrijk, maar dan moet je hier zeker meer op gaan letten. Vooral bij softwareprogramma’s vind ik dit zelf erg belangrijk, omdat hier nog wel eens het een en ander mis kan gaan. Als het bedrijf beschikt over een goede klantenservice hoef jij dit bang te zijn voor dit soort problemen, want zij zullen er alles aan doen om jou zo goed mogelijk te helpen.

In dit geval hoef je hier ook niet bang te zijn, want er is een reden voor dat Divi en Astra beide behoren tot de beste wordpress thema’s. Hoewel hier uiteraard de kwaliteit en de functionaliteiten een rol in spelen speelt de klantenservice hier ook een belangrijke rol in. Beide thema’s beschikken namelijk over een goede klantenservice en dat mag ook wel voor softwareprogramma’s van dit kaliber. 

Zowel Divi als Astra beschikken over een erg uitgebreide support. Zo hebben ze een documentatie waar zo’n 90% van alle problemen al wordt besproken en opgelost. Daarnaast zijn er voor beide thema’s enorm veel video tutorials te vinden. Als dit ook nog niet genoeg beschikken beide thema’s ook nog eens over een persoonlijke klantenservice. Deze medewerkers van deze afdeling zijn bij beide thema’s erg klantvriendelijke en doen er alles aan om jou zo snel en goed mogelijk te helpen. Dat zijn mijn ervaringen in ieder geval.

Divi vs Astra: Wat kosten ze?

Naast de klantenservice is ook de prijs een erg belangrijk onderdeel van deze Divi vs Astra vergelijking. Wij als nederlanders willen natuurlijk niet teveel betalen, maar wel toegang tot de best mogelijke programma’s. Ik kan je dit bij wordpress thema’s en page builders toch afraden, want hier bepaald de prijs ook voor een groot deel de kwaliteit. 

Divi heeft op dit moment 2 pakketten waar je uit kunt kiezen. Het eerste en goedkoopste pakket kost $89 dollar per jaar. Voor dit geld krijg je toegang tot alle tools en functionaliteiten van Divi. Je bent er met deze keuze dus zeker van dat je echt het allerbeste gereedschap hebt dat je kunt vinden. Ben jij van plan Divi langer dan één jaar te gebruiken? Dan kan het voordeliger zijn om het Lifetime Access pakket te kiezen, want hiervoor betaal je eenmalig $249 dollar waarmee je voor altijd toegang krijgt tot alle functionaliteiten en tools van Divi. Al helemaal met de tijdelijke 20% korting is het Lifetime Access pakket erg interessant.

Bij Astra is de prijsopbouw net even anders. Je betaald hier namelijk voor de functionaliteiten die je gaat gebruiken. Zo is de goedkoopste licentie $47 dollar, maar hiermee krijg je nog niet toegang tot alle functionaliteiten. Vervolgens is er nog een licentie van $169 dollar waarmee je toegang krijgt tot net wat meer functionaliteiten en als laatste is er nog een Agency bundel waarmee je toegang krijgt tot echt alles. Deze heeft alleen wel een prijskaartje van $249 dollar. Vergeet niet dat deze prijzen van Astra per jaar zijn! Voor LifeTime Access zijn deze nog eens een flink stuk duurder.

Astra-vs-Oceanwp-prijs

Divi vs Astra: Welke tool kun jij het beste gaan gebruiken?

Nu ik inmiddels beide tools heb besproken is het tijd voor een conclusie, want welke tool kun jij nou het beste gaan gebruiken? Is dat Divi of Astra?

Ik vind dit persoonlijk een vrij lastige keuze, omdat de tools erg van elkaar verschillen. Divi is namelijk een totaaloplossing en Astra is een thema. Jouw keuze is daarom voor een groot deel afhankelijk van wat je nodig hebt en wat je wilt gebruiken.

In de meeste gevallen zou ik daarom voor Divi kiezen. Dit is simpelweg de meest uitgebreide tool die snel, zoekmachine vriendelijk, makkelijk in gebruik is, wordt geleverd met meer dan 1000 demo websites & templates en gewoon over alle functionaliteiten beschikt die jij nodig zou kunnen hebben. Om er zeker van te zijn dat je in de toekomst niet hoeft te veranderen van thema is Divi naar mijn mening gewoon echt de beste keuze. Al helemaal met de huidige 20% korting!

Een tijdelijk cadeautje van mij voor jou!

Een snel thema kiezen is de basis, maar je zult snel merken dat ook deze website traag gaat worden. Daarom is snelheid optimalisatie super belangrijk! Ik heb hier uitgebreid onderzoek en hier zelfs een handleiding voor geschreven. Met deze handleiding heeft mijn eigen website een laadtijd van 0,9 seconden weten te halen!

Wil jij ook meer bezoekers, hoger scoren in Google, jouw concurrentie verslaan en dus meer gaan verdienen? Dan is dit de beste kans die jij zult krijgen! Normaal gesproken krijgen alleen klanten toegang tot deze handleiding, maar als jij nu aan de slag gaat met Divi of Astra en hiervan een bewijs stuurt naar info@nolimitwebdesign.nl zal ik deze handleiding tijdelijk ook gratis met jou delen en kun jij gaan domineren in Google!

Deze aanbieding is geldig tot de timer verlopen is!

Snelheid-optimalisatie
Uren
Minuten
Seconden
Tim-Gerrits

Tim Gerrits

Mijn naam is Tim Gerrits en ik heb een passie voor het bouwen van websites. Daarnaast heb ik de afgelopen jaren veel kennis opgedaan over WordPress thema’s, WordPress page builders, SEO, WordPress hosting en alles wat hierbij komt kijken. Via deze blog help ik jou bij het vinden van het beste materiaal voor jouw website!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp

Reacties & Ervaringen

0 0 stem
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties